Holistinio ugdymo esmė yra visapusiškas asmenybės vystymasis. Tai apima fizinį, emocinį, intelektualų, socialinį ir dvasinį augimą. Svarbu vaikams perduoti ne tik akademines ar praktines žinias, bet ir plėtoti bei skatinti individualias, autentiškas asmenybės sritis.
Integracija
Šiame ugdyme siekiama integruoti įvairias mokymo ir mokymosi sritis bei metodikas. Tai reiškia, kad ugdymo procesas apima skirtingas disciplinas, veiklas bei patirtis, kad būtų užtikrinamas visapusiškas asmenybės augimas.
Aktyvumas ir patiriminio mokymosi pagrįstumas
Holistinio ugdymo metu pabrėžiamas aktyvus dalyvavimas ir praktinės patirties svarba. Vietoj to, kad informacija būtų tiesiogiai perduodama, skatinamas mokymąsis per patirtį, eksperimentus ir veiklas, leidžiant vaikams tiesiogiai patirti ir išbandyti tai, ką jie mokosi.
Saviugdos ir asmenybės vystymąsis
Ugdymo tikslas yra ne tik perduoti žinias, bet ir skatinti autentišką asmenybės ir asmens tapatumo vystymąsi. Tai apima emocinio intelekto, savirefleksijos ir savireguliacijos skatinimą, siekiant padėti vaikams suprasti save ir savo aplinką.
Socialinė sąveika ir bendradarbiavimas
Ugdymo kontekste skatinama socialinė sąveika, bendradarbiavimas. Vaikai ne tik mokosi iš savo mokytojų, bet ir iš savo bendraamžių, todėl ugdyme akcentuojamas ryšio kūrimas su vaiką supančia aplinka.